الفنية | السبت 17 أكتوبر 2015 - 10:37

زينة مهاجمة عز:أنت كاذب وظالم وتمثل الباطل

  • Whatsapp

شنت الفنانة المصرية زينة هجوما على الفنان أحمد عز ووصفته بصفات عديدة دون أن تذكر اسمه صراحة، لكنها أشارت إليه بعبارات واضحة تؤكد من خلالها أنه المقصود بحديثها.
وكتبت زينة عبر حسابها الشخصي على “إنستغرام”، الجمعة: معلش يعني هاسأل سؤال عجيب شوية.. هو الدجاجة كل شوية يقول لأي حد يكلمه ادعيلي طب تيجي إزاي!.. حد يفهمني!
وأضافت: يعني قبل كده كلّم أم مريم وقالها ادعيلي يا حاجة يعني مثلا الست دي هاتدعي تقول إيه؟.. روح يا ابني ربنا ينصرك على ولادك ولاّ ربنا ينصر الباطل على الحق ولاّ ربنا يساعدك ويقويك على ظلم ولادك يا ظالم، ولاّ ربنا يقدرك تظلم طفلين، ولاّ ربنا ينتقم من ولادك وأمهم، ولا ربنا ينصر الباطل والكذب على حق الله، ولا ربنا ينتقم من طفلين ملايكة علشان ظهروك على حقيقتك يا كذاب، ولا ربنا ينصر الكذب والظلم والتشهير في كل الدنيا!
وأضافت تفتكروا انتوا هيدعوا لدجاجة بإيه مثلا؟.. الحمد لله طبعا ربنا نصرنا عليه الحمد لله بس كان نفسي أعرف هايدعوا له يقولوا إيه.
وكانت الدائرة 102 بمحكمة مستأنف الأسرة المنعقدة بالقاهرة الجديدة، قد قررت السبت الماضي تأجيل أولى جلسات نظر الاستئناف المقدم من عز بالاستئناف على حكم محكمة الأسرة بإثبات نسب توأم زينة له لجلسة 15 دجنب المقبل.
وقالت المحكمة في حيثيات حكمها إن “وسام رضا إسماعيل “الشهيرة بزينة غير محرمة شرعا على “أحمد عز”، وتبين ذلك في حضور الشهود، وأن عز قد عاشرها معاشرة الأزواج، وسافرا معا لقضاء عطلة الزفاف.